در فیلم زیر کنترل مغز موش از راه دور را مشاهده می کنید و اینکه چگونه می توان مغز را تحت تاثیر قرار داد تا در تصمیم گیری موش تاثیر کذاشت :
مدت زمان: 1 دقیقه 8 ثانیه
از دیدگاه علوم شناختی نقش رسانه باید همانند ویدیو بالا باشد 👆🏿👆🏿یعنی همان دستگاهی که بر روی سر موش قرار داده شده است و هر زمان کنترل کننده دستگاه اراده کند موش همان کار را انجام میدهد، یعنی برنامه های یک رسانه باید طوری بر ذهن و مغز مخاطب تاثیر بگذارد که مخاطب بدون مقاومت، نتیجهای که رسانه دنبال میکند را بپذیرد.
البته بقول دکتر خرازی رسانه باید هنرمندانه به مخاطب خود قدرت تحلیل، شناخت و آزادی انتخاب بدهد و این مسأله موجب ماندگاری پیام خواهد شد. القای غیرمستقیم پیام از ترفندهای رسانههای امروزی است.
- ۹۷/۰۱/۲۲